Ваш кошик порожній :(

З годами всі металеві кріплення окислюються, що викликає труднощі при розкручуванні. Далі ми познайомимо вас з методами, як відкрутити болти, які заіржавіли, в домашніх умовах, не деформувавши при цьому деталі.

Що таке гайка і болт?

Гайка відноситься до деталі для кріплення, яка може бути квадратної, круглої або багатокутної форми. Також елемент виготовляється за індивідуальним замовленням з різними насічками і виступами певної висоти. Щоб зафіксувати деталі за допомогою гайки, буде потрібно гайковий ключ. Виріб використовується тільки в поєднанні з іншими різьбовими елементами - болтами, гвинтами або шпильками.

Болт - кріпильний елемент, виконаний з металу. Деталь складається з стрижня циліндричної форми із зовнішнім різьбленням і капелюшки. Використовується для закріплення будь-яких виробів. Основне завдання болта - фіксація деталей в одній точці.

Ці деталі дуже часто застосовуються в промисловості, побутових цілях, електротехнічній сфері та інших областях.

Проблеми з заржавілими болтами, гайками або іншими різьбовими кріпленнями

Практично всі елементи, які використовуються в якості кріплень, виготовляються з металу, тому схильні до корозії. Нерідко гайки і болти застосовуються в автомобільних вузлах, які піддаються впливу вологи, що стає причиною утворення іржі. Крім цього, болти можуть і прикипіти. Це призводить до того, що виникають проблеми з викручуванням.

Для автомобільних механізмів проблеми створюють різні реагенти, якими посипають дороги в зимову пору року - сіль, пісок і хімічні склади. Такі речовини згубно впливають на метал і прискорюють утворення іржі.

Ще одна причина утворення корозії на кріпленнях автомобіля - втрата герметичності патрубків системи охолодження. Залита в бачок вода через розгерметизацію трубок потрапляє на місця з'єднань, що призводить до появи іржі, а потім до труднощів при відкручування елементів.

Крім автомобільної промисловості, гайки і болти застосовують при монтажі системи опалення чи водопостачання, наприклад, при влаштуванні домашнього водопроводу, установці унітазу або раковини. Якщо використовувати неякісні патрубки з різьбовими з'єднаннями, в результаті металеві елементи заіржавіють, що стане причиною складності при відкручування кріпильних деталей. Та ж ситуація виникає при тривалій експлуатації патрубків, з'єднаних за допомогою різьбових кріплень.

Причини, за якими не вдається відкрутити гайку (болт), яка прикіпіла 

Дуже часто з'єднання з різьбленням не піддаються розкручуванню. Причинами цього можуть стати:

  • механічні пошкодження деталей внаслідок сильного здавлювання або удару;
  • закручування не по різьбі з надмірним зусиллям;
  • попадання в елементи з'єднання піску, солі та інших твердих частинок;
  • утворення іржі на поверхні болтів, патрубків і гайок через постійного контакту з водою;
  • прикипання різьбових з'єднань через вплив високих температур.

Проблема зі іржавими сполуками знайома практично кожному, особливо автовласникам. Справа в тому, що гайки і болти виготовляються, як правило, з вуглецевої сталі. При довгому контакті матеріалу з киснем і водою відбувається окислення і утворення іржі, після чого уражені деталі складно зрушити з місця, а іноді і зовсім неможливо.

Багато виробників випускають кріпильні елементи з нержавійки, але і це не гарантує відсутність проблем з розкручуванням. Крім води, в різьбове з'єднання можуть потрапити тверді чужорідні частинки (піщинки, сіль та інше), що призводить до заклинювання кріплень при розкручуванні.

Чого не можна робити?

Помилка багатьох новачків в тому, що вони намагаються викручувати старі кріплення за допомогою силових методів. Це тільки погіршує ситуацію і часто призводить до поломки елементів. Щоб цього не сталося, важливо підходити до вирішення проблеми без поспіху. Якщо зламати виріб, доведеться застосовувати більш глобальні методи, наприклад, висвердлювання кріплень в спеціалізованому сервісі. Крім того, що відкручування з зусиллям призводить до поломки гайок або болтів, це ще може стати причиною пошкодження прилеглих вузлів і додаткових фінансових вкладень.

Хімічні засоби для викручування болтів і гайок

До найбільш популярних і результативним засобів відносяться:

  • Силіконова змазка WD-40. Багатофункціональний склад для вирішення багатьох завдань. Друга назва - витіснювач води.  Універсальна проникаюча змазка добре підходить для того, щоб розкрутити заіржавілий болт в крані і інших вузлах, що контактують з вологою. Детальніше про змащення "Рідкий ключ" читайте в статті.
  • Горючі суміші. Це може бути бензин, гас, солярка або, наприклад, скипидар. Засоби допомагають не у всіх випадках, але відмовлятися від їх застосування не варто.
  • Розчини на основі кислоти. Якщо окислення незначне, можна спробувати відкрутити стару різьбу за допомогою розчину лимонної кислоти, оцту, а також 5% соляною кислотою, в складі якої є інгібітор корозії - уротропін.
  • Coca-Cola. Серед складових напою є ортофосфорна кислота. Саме вона добре справляється з іржею і окисними процесами.

Після того, як ви визначитеся із засобом, нанесіть його на уражену ділянку не менш, ніж на 15 хвилин. Цього часу вистачить, щоб компоненти проникли в різьбове з'єднання і почали свою дію. Після закінчення зазначеного часу візьміть будь-який важкий предмет і потихеньку обстукаєте кріплення з усіх боків. Після цього акуратно розхитати іржаву гайку і спробуйте її розкрутити.

Якщо з першого разу не вийшло, повторіть процедуру кілька разів. Для посилення ефекту складу можна обробити їм ганчір'я і обмотати пошкоджені кріплення на 10 хвилин. Якщо і це не допомогло, ознайомтеся з методами, представленими нижче.

5 робочих способів відкрутити болти і гайки, які заіржавіли

Нагрівання елементів

В цьому випадку слід прогріти гайку, а потім приступати до її розкручуванню. Нагріти елемент можна за допомогою звичайної воскової свічки, запальнички, паяльника або газового пальника. Під час прогріву іржа починає деформуватися, що призводить до зниження її стримує сили.

Пам'ятайте, що використовувати цей спосіб при близькому розташуванні виробів з дерева або деталей, покритих лакофарбовими матеріалами, заборонено. Нагрівання призводить не тільки до їх псування, але і займання. Також заборонено проводити процедуру під час працюючого двигуна і вихлопного колектора.

Чашечка з воску

Складна і клопітка процедура, але такий метод часто виручає при великій іржі. Щоб розкрутити елементи, зробіть з воску або звичайного пластиліну невелику чашечку і одягніть на гайку. Після цього візьміть розчин 5% сірчаної кислоти і залийте її в чашечку, поступово додаючи цинк. Такий склад забезпечує гальванічний ефект, дозволяє розчиняти іржу і безперешкодно викручувати деталі. Працюйте з кислотою гранично акуратно. Щоб не пошкодити шкіру рук, обов'язково надіньте гумові рукавички.

Обстукування

Проводиться обережно з невеликим посиленням. Щоб відкрутити прикипіла гвинт, акуратно постукуйте по його периметру будь-яким важким предметом або молотком. Це призводить до деформації іржі і її розсипання. Проводьте процедуру вкрай обережно, щоб не пошкодити грані кріплення, тому що розкрутити деформований шуруп або інший кріпильний елемент буде ще складніше. Намагайтеся працювати поетапно - відстукати, потім пробуйте відкрутити, після цього знову слід відстукивати-розкрутка і так далі. Якщо сильно відстукати і почати різко викручувати елемент, можна його зламати.

Закручування гайки

Для початку закрутіть гайку з додатком максимального зусилля, а потім розхитайте з'єднання і приступайте до розкручування. Таким чином можна змістити шар іржі, яка перешкоджає розкручуванню. Слідкуйте, щоб під час закручування не було хрускоту. Він говорить про надмірному зусиллі, яке може привести до поломки елемента. Такий спосіб можна поєднувати з хімічними складами, наприклад, силіконовою змазкою. Вона наноситься після того, як ви закрутіть гайку і приступите до розкручування.

Руйнування

Такий спосіб застосовується в крайньому випадку, якщо перераховані вище маніпуляції не допомогли. Перед висвердлюванням притуліть свердло потрібного діаметру до центру болта і злегка вдарте по ньому молотком, щоб поглибити виріб. Починайте висвердлювання свердлом відповідного розміру, а потім міняйте його на виріб більшого діаметра.

Працюйте так, щоб дриль не відхилялася в сторони. Висвердлювати потрібно строго посередині. Не можна відразу використовувати свердло більшого розміру, тому що можна сильно деформувати кріпильний елемент, що призведе до його поломки.

Корисні поради

Часто багато хто відразу вдаються до крайніх заходів. Не поспішайте цього робити, так як можна скористатися і іншими варіантами. Вони поступаються за ефективністю попереднім, але можуть допомогти саме у вашому випадку.

  • Відкрутити заіржавілий кріплення можна за допомогою газового (розвідного) ключа
  • Якщо болт невеликого діаметра, притулите до нього зубило під кутом і вдарте кілька разів молотком в сторону розкручування.
  • Зробіть на голівці болта маленький пропил болгаркою, а потім спробуйте викрутити елемент за допомогою викрутки.
  • Для розкручування використовуйте інструмент з довгою ручкою або спеціальною насадкою.
  • Щоб не зірвати головку, виконуйте розкручування гайковертом. Якщо елемент все-таки пошкодився, можна використовувати шпильковерт.
  • Розкручуйте деталь обережно з поступовим наростанням зусилля. Під час процедури можна розхитувати болт, але тільки так, щоб не зірвати різьбу.
  • Краще використовувати ріжкові ключі, так як вони щільніше інших охоплюють капелюшок болта.

Також можна використовувати спеціальний термоключ ASTROhim. Його наносять на заіржавілу деталь на кілька секунд, після чого приступають до розкручування.

Не забуваємо про профілактику

Способи видалення заржавілих деталей є, але, як не крути, потрібно докладати зусилля і витрачати час. Щоб цього уникнути, краще дотримуватися профілактичних заходів.

  • Гайки, які утримують глушник в авто або колеса, обробляються антикорозійними засобами, а потім солідолом.
  • Скупчилися на деталях пил, пісок та інші забруднення прискорюють процес окислення і збільшують ризик утворення іржі, тому слід частіше мити не тільки окремі вузли, але і весь авто.
  • Використовуйте тільки якісні кріплення з високим класом міцності. Економія на болтах і гайках може привести до їх передчасної поломки і пошкодження прилеглих вузлів.
  • Якщо є можливість, зберігайте транспортний засіб в гаражі. Часті опади згубно впливають не тільки на кузов, але і на кріплення.
  • Слідкуйте за сантехнікою. Якщо кран на кухні або у ванній кімнаті потік, краще завчасно усунути неполадки. Для цього доведеться знімати змішувач і міняти прокладки. Таким чином ви врятуєте не тільки виріб від передчасної поломки, але і кріпильні елементи від утворення іржі.
  • Застосовуйте надійні інструменти. Вони коштують недешево, але в процесі експлуатації показують себе тільки з позитивного боку.

Якщо мова про патрубках з нарізним сполученням, регулярно перевіряйте, щоб на них не було патьоків. При необхідності проводите своєчасну заміну прокладок і інших деталей, що забезпечують герметичність з'єднань.

Що краще - розкрутити або зрізати головку болта?

Якщо заіржавів або прикипів болт, щоб не витрачати час, багато хто намагається зрізати його болгаркою, проте не слід цього робити. Після зрізання головки кріплення не завжди виходить видалити легко і просто, тому іноді доводиться витягати його з зусиллям. Крім того, найменша помилка при роботі з болгаркою може привести до псування сусідніх вузлів, і відповідно - до великих витрат. Тому спочатку спробуйте всі можливі варіанти, а при відсутності потрібного ефекту вже застосовуйте крайні заходи.

Рекомендуемые статьи

Рекомендуемые товары

Категорії