Присадки в коробку передач

Присадка, або ревитализант для КПП призначена як для механічних, так і автоматичних трансмісій. Їх застосування доцільне для зниження температури і зносу в зоні тертя деталей. Про види продукту, його переваги та особливості розповімо докладно в нашому матеріалі.

Чому шумить коробка передач?

Механічна коробка — це конструкція, що вимагає дуже обережного поводження. При екстремальному і агресивному водінні вузли трансмісії швидко зношуються і виходять з ладу. Перша ознака несправності — шуми різного характеру, які можуть говорити про наступні проблеми:

  • якщо сторонні звуки виникають при включеній нейтральній передачі — це сигнал про знос підшипника первинного вала;
  • про неполадки в підшипнику вторинного вала або в диференціалі різні шуми з'являються при русі на будь-якій швидкості;
  • при проблемах з вижимним підшипником нехарактерні для повністю справного авто звуки виникають під час натискання на педаль зчеплення;
  • коли шуми чутні при включенні відповідної передачі, проблема найімовірніше в механізмі шестерні.

Це ознаки найбільш поширених неполадок, однак проблема може бути і в іншому. Щоб точно визначити причину появи сторонніх звуків, найкраще звернутися в автомайстерню.

Особливості присадок для трансмісії

Присадки в КПП для зниження шуму і сухого тертя мають високі експлуатаційні характеристики, що робить їх популярними серед тисяч автолюбителів. Їх застосування забезпечує більш м'яке перемикання передач, при цьому вузли пристрою працюють значно тихіше, плавніше і під час роботи менше нагріваються.

Найчастіше автовласники застосовують присадку тільки для усунення гулу, але навіть в цьому випадку засіб вирішує відразу кілька завдань:

  • підвищує експлуатаційні характеристики масляних насосів;
  • збільшує зносостійкість коробки передач і продовжує термін її служби мінімум в 1,5—2 рази;
  • виправляє недоліки деяких поверхонь вузла;
  • відновлює і підвищує еластичність виробів з гуми, в тому числі ущільнювачів, прокладок і т.д;
  • значно знижує втрати коефіцієнта корисної дії під час перемикання передач.

Неважливо, для якого авто застосовується продукт, позитивний результат рано чи пізно все одно буде помітно. Для цього досить правильно підібрати склад ревіталізанта, але при цьому важливо пам'ятати, що засіб не може повністю відновлювати елементи коробки. Головне призначення продукту — поліпшення експлуатаційних якостей деяких вузлів і зниження тертя між деталями. Більш серйозні дефекти усуваються тільки в автосервісі після проведення діагностики.

Чи можливо зменшити гул в КПП присадкою?

При контакті з елементами з металу склад практично миттєво утворює на їх поверхні досить міцну захисну плівку. При цьому в багатьох якісних присадках є такі компоненти, як мідь і цинк, які забезпечують герметичність деталей, заповнюючи всі існуючі мікротріщини. Керуючись цими властивостями, можна з упевненістю сказати, що продукт дійсно добре підходить для зниження рівня шуму в трансмісії механічного типу. Під час багаторазових випробувань, склад добре зарекомендував себе як як профілактичний засіб, так і в ролі ефективного продукту, значно збільшує експлуатаційний термін елементів коробки передач.

Види присадок для КПП

Присадки для трансмісії механічного типу діляться на кілька видів:

  • Ревіталізатори — вважається, що ревіталізатор — це найбільш ефективна присадка в КПП від шуму, яка застосовується тільки при виникненні сторонніх звуків. Постійне використання не рекомендується.
  • Очисні — призначені для усунення нагару і окалини з елементів трансмісії. Застосування доцільно за кілька днів до заміни масла в КПП.
  • Антикорозійні — такий вид присадки можна використовувати як для нових, так і старих авто. Мета — уповільнення окислювальних процесів в трансмісивному маслі, збільшення терміну його служби і стабілізації необхідних експлуатаційних якостей.
  • Депрессаторні — додаються в КПП в осінній і весняний період, покращують властивості трансмісійного масла і знижують негативний вплив перепадів температури на нього.
  • Герметики — заповнюють мікротріщини у сальниках і відновлюють їх пружність. Застосування герметиків необхідно в тому випадку, якщо трансмісійне масло підтікає з коробки крізь ущільнювачі.
  • Протизносні — ефективні добавки, які можна додавати в трансмісійні масла в будь-який час як в нове авто, так і в машину з пробігом. Засіб забезпечує зниження тертя і температури між елементами, а також покращує їх зносостійкість.


Багато автовласників говорять про те, що правильно підібраний склад швидко усуває проблеми, а результат тримається протягом тривалого періоду. На думку фахівців, застосування присадки для трансмісійного масла, КП і редуктора найбільш раціонально саме для механічних коробок, у яких зносилися деякі елементи, або ж спільно з маслом, яке відпрацювало невелику кількість часу і втратило початкові характеристики.

Особливості складів присадок для АКПП І МКПП

Точний склад продукту виробники на розголошують, але з відомо те, що присадка в коробку АКПП містить компоненти, які не тільки захищають деталі від передчасного зносу, а й служать в якості покращувача складу трансмісійного масла. Іншими словами, крім того, що високомолекулярні полімери формують захисну плівку від сухого тертя, вони ще доповнюють масло, яке зносилося, необхідними елементами, що продовжують його термін служби.

Якщо говорити про присадки для трансмісії механічного типу, то у них немає такої властивості. Робота спрямована тільки на запобігання тертя і зниження температури працюючих вузлів.

Присадки для АКПП і МКПП розрізняються за принципом дії, складу, текстури і іншим параметрам, тому рідини для механічних коробок не можна використовувати для автоматичних і навпаки.

Чи варто використовувати універсальні присадки

Універсальні — значить, все і одразу, але, як то кажуть: «краще — ворог хорошого», тому варто задуматися, чи можна користуватися такими присадками постійно?

Фахівці стверджують, що краще застосовувати хороший засіб, спрямоване на вирішення певної проблеми, звідси висновок — для регулярного застосування універсальні присадки не підходять. Їх можна купити і тримати під рукою про всяк випадок для екстрених ситуацій, але користуватися потрібно дуже акуратно, і тільки відповідно до інструкції на упаковці. Неправильне застосування може призвести до серйозної поломки вузлів.

Які добавки краще не використовувати

Далеко не всі продукти допомагають усунути проблему, а деякі з них можуть навіть завдати серйозної шкоди вузлам трансмісії. На думку фахівців, найбільш небезпечні засоби — ті, що містять добавки, які збільшують термін служби деталей до 300-500%. У таких продуктах найчастіше сильно перевищена концентрація дисульфіду молібдену, який може повністю змінити склад трансмісійного масла, що в підсумку призведе до руйнування корисних полімерних компонентів, а потім і блоку клапанів. Рішення у такої проблеми тільки одне — капітальний ремонт вузлів.

Поради щодо використання

Щоб засіб не завдав шкоди вузлів, при його виборі дотримуйтеся наступних рекомендацій:

  • Не переплачуйте за бренд. Вважається, що висока ціна — запорука відмінної якості. Насправді це далеко не так, тому що деякі виробники штучно завищують вартість, наприклад, через ім’я бренду, тому вибирайте присадку не за ціною, а за складом і властивостями, що зазначені на етикетці.
  • Не сподівайтеся тільки на присадку. Багато виробників стверджують, що їх продукт можна використовувати на постійній основі. Можливо, це й правда, але краще не зловживати присадками. Вони тільки маскують проблему на час, а не усувають її. Пам'ятайте, що повернути деталям повну працездатність може тільки капітальний ремонт.
  • Не застосовуйте склади із занадто привабливим ефектом. При виборі присадок віддавайте перевагу тим, у складі яких немає компонентів, що збільшують термін служби вузлів до до 300-500%. Як вже говорилося вище, такі продукти тільки погіршують ситуацію.
  • З обережністю обирайте засоби для герметизації,так як вони заповнюють не тільки місця витоку, а й інші робочі отвори, тому користь від таких присадок вкрай сумнівна. Краще застосовувати їх в крайніх випадках, якщо потрібно терміново створити захисний шар при витоку масла і швидко доїхати до автомайстерні.
  • Не варто зловживати дозуванням в надії, що перевищення норми миттєво усуне проблему. Це далеко не так, тому слід застосовувати склади в суворій відповідності з інструкцією.
  • Не додавайте присадки в трансмісійні масла зі зносом більше 70%, так як його вже в будь-якому випадку необхідно міняти.
  • Струсіть флакон протягом декількох хвилин перш ніж заливати добавку.
  • Перед додаванням присадки потрібно прогріти масло в КПП, проїхавши 10 км.

Позитивний ефект від добавки може досягатися не відразу, а після пробігу близько 200 км, але іноді поліпшень і зовсім немає. Це може бути причиною неправильно підібраного засобу або його низької якості.

У більшості випадків незначні шуми можуть говорити про серйозні дефекти, які усуваються тільки в автосервісі, тому застосування добавок в такому випадку абсолютно недоречно. Щоб не завдати деталям ще більшої шкоди, перш ніж купити присадку в КПП, обов'язково проконсультуйтеся з досвідченими автомайстрами.