Сучасне паливо не завжди буває якісним, і в підсумку в карбюраторних конструкціях скупчуються продукти корозії, бруд або залишки води. Це може привести до проблем в роботі безпосередньо самого пристрою і автомобіля в цілому, тому дуже важливо стежити за станом обладнання. Чим можна промити карбюратор і як часто потрібно це робити, розповімо в нашій статті.
Ознаки сильного засмічення
Карбюратор забруднюється як зовні, так і всередині. Очевидні ознаки сильного засмічення:
- утруднення при запуску в автомобілі силового агрегату;
- порушення функціонування двигуна при холостому режимі;
- при різких натисканнях на «газ» спостерігаються провали;
- автомобілю потрібно більше пального.
Не можна виключати й інші несправності, які також можуть привести до появи цих ознак поломки, але якщо карбюратор не промивати понад рік, то в будь-якій ситуації не зайвим буде це зробити. Перш ніж почати роботу, необхідно замінити в системі паливний фільтр, щоб після промивання устаткування в пристрій потрапляв виключно очищений бензин.
Що краще: ретельно промити або продути?
Карбюратор представляє складний пристрій, з великою кількістю різних деталей. Усунути повністю забруднення можливо шляхом промивки не тільки корпусу і кришки, а й внутрішніх деталей, включаючи жиклери, в яких канали мають діаметр не більше 2 мм. У домашніх умовах вимити такі забруднення буде складно, і найкращим рішенням буде продути ці тонкі канали, для чого використовується струмінь щільно стиснутого повітря. Але для початку краще обробити їх аерозольним засобом, яке розчинить частина бруду, а канали зробить м'якими і податливими, щоб потім продути вийшло більш ефективно.
Основні способи промити карбюратор і засоби для промивання
Два найефективніші способи промивання карбюратора:
- З частковим розбиранням пристрою. Часткове розбирання - це найпопулярніший варіант обслуговування карбюратора на дому. Для цього знімають повітряний фільтр, після чого видаляють кришку і витягують з приладу всі доступні елементи, щоб змити з них бруд і зібрати назад конструкцію. Ефективність такої чистки висока, так як візуально можна визначити, наскільки деталі чисті.
- Повне розбирання. Це найефективніший, але при цьому трудомісткий спосіб. Дрібні деталі замочують після розбирання конструкції в бензині, ацетоні або шампуні для очищення. Після цього можна продути всі дрібні елементи щільної струменем повітря.
Чим ефективно промити карбюратор?
Багато за звичкою використовують для домашнього промивання стандартні рідини, які є вдома практично у кожного автомобіліста:
- очищений бензин високої якості;
- гас будь-якого типу;
- відповідні розчинники;
- дизельне паливо.
Такі рідини не дуже добре справляються з цим завданням, набагато краще для цього застосовувати аерозольні засоби. Балон для чищення карбюратора можна купити в автомагазині або на нашому сайті.
Чому рідина для чищення карбюратора у вигляді спрея найпопулярніша
Автомобільні спреї для очищення карбюраторів (наприклад, Belife Karb & Choke Cleaner) є найефективнішим засобом. Якщо їх застосовувати регулярно, то можливо попередити велику кількість проблем, пов'язаних із забрудненнями карбюраторних деталей. У складі такий засіб має хімічні органічні сполуки, неорганічні елементи та різні розчинники. Одні використовуються в якості допоміжної речовини, а інші - як основні засоби для чищення.
Саме основні речовини здатні проникнути в найдрібніші деталі приладу, і можуть впоратися з найскладнішими забрудненнями, включаючи смолисті елементи на стінках і деталях карбюратора. Крім того, це і найпростіший спосіб очищення карбюраторів. Однак в складних випадках балончик для чищення карбюратора не допоможе, і потрібні інші підручні засоби. Час від часу автомобільний карбюратор все одно зажадає професійного обслуговування, і вам доведеться звернутися в автомайстерню.
Як почистити карбюратор, не знімаючи його з двигуна?
Деякі виробники пропонують даний спосіб, якщо немає можливості зробити хоча б часткову розбирання карбюратора.
Для такого промивання без проведення демонтажу застосовується спеціальний засіб для очищення конструкцій карбюратора (НЕ АЕРОЗОЛЬНА) і однієї банки для однієї процедури промивання повністю досить.
Алгоритм дій при використанні подібних засобів:
- знаходимо надійну заправку, де продають якісний бензин;
- знімаємо пробку з паливного бака;
- обережно відкриваємо банку, в якій продається промивна рідина;
- рідину заливаємо в бак, застосовуючи спеціальну лійку;
- слідом заливаємо бак в автомобілі до повного рівня бензином (паливом).
Після цього потрібно їздити, поки не закінчиться паливо. Процедура після цього вважається завершеною. Вона дозволяє полегшити запуск двигуна на старті, а також знизити рівень токсичності вихлопних газів. Крім того, є думка, що очищений карбюратор, подібним чином економить паливо аж до 7%, що має велике значення. Виробники подібних засобів рекомендують робити цю процедуру після кожних чергових 3000 км пробігу. Однак, якщо порівнювати з іншими методами очищення карбюратора - він малоефективний, і може хіба що розглядатися як тимчасовий захід.
Промивання з частковим розбиранням
Самостійна часткова промивка включає в себе демонтаж обладнання і неповний розбір конструкції на деталі. Для очищення конструкції використовується спеціальний аерозольний засіб для очищення карбюратора, одного балончика якого цілком достатньо для одного разу. Також необхідні для проведення цієї процедури вдома:
- звичайні гайкові ключі, а також шліцьова і хрестова викрутки і пасатижі;
- аерозольний балончик з очищує речовиною;
- компресорний пристрій або шинний насос, з додатковим вузьким наконечником;
- непотрібна зубна щітка і зубочистки;
- суха і чиста тканина, краще грубувата, щоб не залишала ворсу;
- дерев'яна лопатка або паличка від морозива.
Процедура складніше, ніж в першому випадку. Для цього потрібно відкрити капот і зняти фільтр, після чого відкрутити гайки ключем 10, і після цього відкривши спеціальні засувки-пружини. Далі слід від'єднати всі шланги і наконечник проводу на електромагнітному клапані. Тільки після цього можливо викрутити гвинти в кришці корпусу карбюратора, щоб зняти його.
Знімаючи карбюратор, необхідно діяти дуже обережно, щоб не допустити пошкодження прокладки. Ключем на 13 в пристрої викручують встановлений електромагнітний клапан, а також пробку на карбюраторному фільтрі. Буде потрібно від'єднати всі жиклери, а також отримати розпилювач з конструкції і дифузори з карбюраторних камер.
Після цього можна нанести аерозольна засіб на всі внутрішні поверхні і обробити карбюратор зовні. Зубною щіткою варто прочистити кришку з внутрішньої сторони, і для видалення серйозних забруднень можна застосовувати дерев'яну лопатку. Протерши сухою чистою ганчіркою, можна відкласти кришку в бік і приступити до обробки дрібних деталей.
Далі все жиклери необхідно продути, як і сітчастий фільтр на пробці. Також продуваються розпилювач в прискоренному насосі і емульсійні трубки, а також дифузорі. Для цього застосовується насос або компресор, а якщо є якісь серйозні забруднення в каналах, то потрібно усунути їх зубочистками.
Внутрішні поверхні і деталі при складанні протирати ганчіркою не потрібно, це потрібно тільки для корпусу із зовнішнього боку. Збирають карбюратор в зворотному порядку.
Важливо! Застосовувати аерозоль для чищення карбюратора можна тільки в рукавичках і захисних окулярах. Засіб має агресивний хімічний склад і при попаданні на шкіру та слизові оболонки може викликати опіки.
Промивання зі зняттям з двигуна і повного розбирання
Процес повного розбору карбюратора передбачає ті ж дії, що і в попередньому варіанті, тільки додається завдання по викручування повністю всіх робітників і фіксують гвинтів, які встановлені в карбюраторі. Після розбирання всі деталі обробляють аерозольним засобом. Після цього всі елементи чистять зубною щіткою і зубочистками, щоб видалити всі навіть найдрібніші забруднення.
Як часто варто чистити карбюратор?
Як вже говорилося, спецзасоби рекомендується заливати в систему через кожні 3-5 тис км. Комплексна методика очищення автомобільних карбюраторів, що передбачає повне розбирання, актуальна раз на рік, і якщо немає ніяких спеціальних навичок, то краще буде звернутися на СТО. Якщо у автолюбителя немає ніякої можливості поїхати на СТО для заміни фільтра і для повноцінного чищення системи карбюратора, то можна самостійно зробити очистку з частковим розбиранням обладнання - це максимально простий для домашнього чищення варіант.
Профілактика забруднень
Щоб не допустити забруднення карбюраторної системи, необхідно використовувати виключно якісне паливо. Для цього варто заправлятися тільки на перевірених заправках, де продають чисте і не розбавлене пальне. Раз в сезон необхідно перевірити паливний, сітчастий і повітряний фільтри, і, якщо потрібно, то замінити їх - це дозволяє забезпечувати більш якісне очищення палива в системі, і не пропускає в карбюратор забруднення. Стабільне функціонування двигуна і паливної системи вимагає очищення карбюратора методом без демонтажу обладнання раз в хоча б 3 місяці.
Чи можливо промити автомобільний карбюратор в домашніх умовах і без спецзасоби
Коли відсутня можливість застосовувати спецзасоби для промивання автомобільного карбюратора, то можна обійтися без них. Для цього потрібно деталі замочити на всю ніч в бензині або ацетоні (гас теж підійде) і тільки вранці можна приступити до чищення елементів конструкції і продування. Ефект в цьому випадку буде майже такий. А ось заливати безпосередньо ацетон в бак не рекомендується, оскільки це призводить до зносу ущільнювачів і прокладок, а також клапанів, зроблених з гуми. Промити автолюбителю карбюратор в домашніх умовах нескладно, і це потрібно робити регулярно, щоб забезпечити стабільну і надійну роботу автомобіля.