Диски - це важлива деталь автомобіля, яка відразу впадає в очі. Але, на жаль, вони швидко зношуються і старіють. Щоб вирішити цю проблему, можна вдатися до їх реставрації. Фарбування дисків акрилом або іншими засобами допоможе повернути їм презентабельний вигляд, що безсумнівно відіб'ється на зовнішньому вигляді транспорту вцілому.
Навіщо фарбують колісні диски
Існує дві причини, через які фарбують диски авто. Це реставрація - повернення первісного вигляду і бажання домогтися оригінального ефекту. У другому випадку автовласники вибирають незвичайні яскраві відтінки, які надають автомобілю стильний і крутий вигляд.
Процедура фарбування не складна. У деяких випадках її можна проводити самостійно, без допомоги фахівців автосервісу. Ще одна перевага фарбування полягає в тому, що воно підвищує зносостійкість дисків і тим самим збільшує термін їх експлуатації.
Які є варіанти фарбування?
У автолюбителів особливою популярністю користуються наступні варіанти фарбування штампованих дисків (для литих вони також підійдуть):
- фарбування акрилом;
- хромування;
- фарбування рідкою гумою;
- порошкове фарбування.
Однозначно сказати, який спосіб краще, а який гірше не можна. У кожного з них є плюси і мінуси. Кожен вид барвника має широку палітру відтінків, тому вибрати той, який підійде для себе варіант зможе кожен. Єдине, що важливо враховувати в цьому випадку - барвники повинні бути з однієї партії. Це гарантує те, що їх кольори будуть ідентичними. Інакше навіть незначне нестикування в відтінках зіпсує загальне враження.
Фарбування дисків акриловою фарбою
Акрилова фарба —це класичний рідкий варіант, для роботи з яким не потрібно мати особливі навички. До її головних переваг можна віднести доступність і тривалий термін експлуатації. Фарба практично позбавлена неприємного запаху. Час її висихання не перевищує 10-15 хвилин.
У продажу можна знайти найрізноманітніші відтінки барвника. З їх допомогою можна створювати, як глянсове,так і матове покриття. Акриловою фарбою зручно фарбувати окремі сегменти дисків. Це особливо оцінять ті, хто хоче зробити їх різнокольоровими. При бажанні акрилом можна пофарбувати диски не знімаючи з машини.
Недолік: погана стійкість до абразивного впливу піщинок, камінчиків і хімічних реагентів.
Як вибирається емаль для фарбування
Акрил можна розпорошувати з балончика або за допомогою фарбопульта. Пензлика для фарбування дисків не годяться. Для роботи фарбопульта потрібно компресор або балон з киснем, а таке обладнання у рядового автолюбителя зазвичай відсутня. Отже, якщо фарбопульта немає в наявності, для фарбування дисків в домашніх умовах варто вибирати склади в аерозольних балонах. Благо, вибір таких величезний. Однак тут важливо враховувати, що домогтися рівномірного нанесення з їх допомогою непросто. При виборі фарби обов'язково потрібно звертати увагу на термін придатності. Після його закінчення складу стає занадто густим. Зробити їм якісну роботу неможливо.
Підготовчі роботи та обладнання
Для виконання процедури необхідно мати:
- барвник;
- лак;
- грунтовку;
- абразивний папір;
- дриль з насадкою «Йорж»;
- фен (підійде той, що призначений для укладання волосся);
- розчинник.
Перш ніж приступити до фарбування, диск ретельно вимивають. Далі з його поверхні прибирають стару фарбу. Це роблять за допомогою дриля. Якщо після цього виникли відколи й подряпини, їх шліфують спочатку великим, а потім дрібним абразивом. У випадку з великими дефектами вдаються до шпаклювання. На завершення цього етапу диск очищають від абразиву шляхом промивання водою.
Після цього приступають до грунтування. Це потрібно для того, щоб барвник рівномірно ліг і згодом довше прослужив. Перед нанесенням грунтовки поверхню диска просушують феном. Вона повинна бути ідеально сухий.Якщо на ній залишиться хоча б крапля рідини, це призведе до порушення нормальної роботи в ході забарвлення. В результаті зовнішній вигляд коліс буде бажати кращого, та й тривалість «носіння» барвника значно скоротиться. Після цього проводять обробку знежирювачем. Щоб ґрунтовку було простіше виконувати, диск підвішують на мотузці.
Перед початком грунтування поверхню прогрівають феном. Це дозволить домогтися рівномірного нанесення першого шару. Неприпустимо накладати відразу товстий шар грунту. Для досягнення кращого ефекту це краще зробити за 3-4 підходи. Кожен новий шар наносять після висихання попереднього. Зазвичай цей процес займає півгодини.
Технологія фарбування
Якісна фарба не повинна залишати патьоків. Перед використанням її рекомендується перевірити: нанести шар набудь-який металевий виріб. Після висихання грунту переходять безпосередньо до фарбування. Процедуру проводять в чистому приміщенні. Попадання на свіжопофарбовану поверхню пилу призведе до того, що вона стане горбистої і втратить блиск. Якщо виконується фарбування дисків без зняття гуми, то її заклеюють за допомогою газет і скотча.
Для досягнення хороших результатів барвник так само, як і грунтовку наносять в декілька шарів (бажано не менше трьох). Особливу увагу приділяють важкодоступним ділянкам, які важко фарбуються. Кожен новий шар наносять після того, як застигне попередній.
Запобіжні заходи
Важливо пам'ятати що балон знаходиться під тиском. Самостійні спроби заправити його вкрай небажані. Ємність збарвником не можна залишати під відкритим сонцем, розміщувати біля вогню або нагрівальних приладів. Це може призвести до займання. Приміщення, в якому проводиться процедура, має бути добре провітрюваним. Парибарвника отруйні, тому при роботі з ним слід надягати респіратор.
Фарбування дисків рідкої гумою
Візуально цей матеріал дійсно нагадує гуму. А рідкої її називають тому, що до нанесення вона має вигляд емульсії. Виробники не вважають термін «рідка гума» вдалим і називають цей вид ізолюючого матеріалу як «безшовна напилювана гідроізоляція». Склад рідкої гуми не такий, як у звичайної. У нього входить бітумна мастика, полімери та стабілізатори. Використання рідкої гуми BeLife (SPRAYSTICKER) —це відмінна можливість надати дискам унікальний зовнішній вигляд з можливістю в будь-який момент повернути первісний шляхом зняття покриття.
Фарбування рідкою гумою можна виконати в гаражних умовах. Зробити це нескладно, головне дотримуватися інструкції. Серед основних переваг цього барвника можна виділити:
- високу стійкість до механічних і хімічних впливів;
- водонепроникність;
- відсутність проблем при нанесенні (це робиться шляхом розпилення);
- можливість виконання демонтажу без шкоди для лакофарбового покриття;
- відмінні адгезивні властивості;
- стійкість до впливу сонячних променів і температурних перепадів
Недоліки у цього засобу також є. Серед таких недовгий термін служби і невисока міцність. Всього за рік експлуатації на покритті можуть з'явитися сколи та інші дефекти.
Порошкове фарбування дисків
Порошкові барвники використовують для обробки виробів, які можна піддавати дії високих температур. Після того, як помістили пофарбований диска в піч, (температура в якій дорівнює 200 ℃) на ньому утворюється рівномірна суцільна плівка. Вона буде перешкодою на шляху дії руйнівних факторів зовнішнього середовища. Таке покриття стійке до вологи і жорстокому фізичного впливу. Єдиний мінус порошкової фарби - для її використання необхідно спеціальне устаткування.
Варіанти фарб на ринку
На ринку представлено кілька типів порошкових барвників:
- Силіконові - витримують екстремальні температури.
- Поліефірні - стійкі до корозійних процесів.
- Поліуретанові - їх відмінною рисою є стійкість до впливу мастил, розчинників і інших абразивних матеріалів.
- Епоксидні - можуть протистояти лужних і кислотних реактивів.
На відміну від акрилових барвників порошкові не мають величезного розмаїття відтінків. У автолюбителів особливою популярністю користується золотистий, сріблястий і синій колір.
Технологія фарбування
Перед фарбуванням поверхню диска ретельно готують: знімають старе покриття і іржу. Зазвичай це роблять за допомогою електродрилі з щіткою-насадкою або піскострумною машиною. Для видалення залишкових забруднень застосовують хімічні склади (лужні або кислотні). Після очищення і просушування поверхню диска грунтують. Це підвищить її корозійну стійкість.
Безпосередньо сам барвник наносять в особливій камері за допомогою електростатичного пістолета.
Процедуру проводять в захисному костюмі, масці і рукавичках. На завершення диски відправляють в піч. В ході нетривалої витримки їх можуть покрити другим шаром фарби, а потім залишити остигати в камері на 8 годин. Пофарбовані висохлі диски покривають матовим або глянсовим лаком. Реставрація дисків за допомогою порошкових фарб - це складна робота, виконати яку самостійно практично нереально. Це саме той випадок, коли краще не ризикувати і звернутися до фахівців.
Хромування дисків
Хромування - це процедура, суть якої полягає в нанесенні спеціального покриття для отримання дзеркального ефекту з сірим або золотавим відливом. Такий тюнінг солідно виглядає і вже став класикою. Хромове покриття оберігає диски від корозії і різних пошкоджень. Воно нівелює негативний вплив температурних стрибків. Однак імінусів процедура не позбавлена. Деякі види хрому мають високу вартість і вимагають повторного нанесення привиникненні на поверхні хоча б однієї подряпини.
Існує два способи нанесення хрому:
- Гальваніка. Відрізняється високою якістю і довговічністю, але вона складніша в плані техніки. Вона має на увазі впровадження хрому в молекулярну сітку металу з якої складаються диски. Даний спосіб дозволяє зробити їх більш стійкими до вологи і високих температур. При застиганні складу на поверхні деталі утворюється плівка оксидів. Вона уповільнює процес утворення корозії.
- Дифузійний метод. Грубо кажучи, це звичайне фарбування порошковими барвниками. Його проведення менш затратно. При дифузійному способі фарба лягає максимально тонким шаром і забезпечує дзеркальний ефект. На жаль, диски пофарбовані таким чином, більш уразливі перед корозією і фізичними ушкодженнями.
Підготовчі роботи та обладнання
Виконати це хромування самостійно з використанням підручних засобів можна. Виходом у цій ситуації може стати фарбування лакофарбовим засобом, що імітує хром. Це автомобільні фарби із серії «хром-ефект». Для проведення реставраційних робіт знадобиться склад, що імітує хром, темне покриття, грунтовка, абразивний папір, дриль з насадкою «Йорж» і фен. Підготовчі заходи в даному випадку аналогічні таким перед фарбуванням акриловим складом. Щоб отримати хороший результат диски потрібно ідеально очистити, знежирити і відполірувати. Перед проведенням процедури для більшої зручності бажано зняти шини.
Технологія фарбування
Щоб отримати ефект, максимально схожий на той, що буває при хромування, важливо правильно вибрати барвник. Для цього більше підходять дорогі варіанти від відомих виробників. При використанні бюджетних варіантів можна домогтися ефекту сірого металіка, який позбавлений характерного блиску.
Фарбування проводиться за тією ж, схемою, що і у випадку з акриловими барвниками. Єдина різниця полягає втому, що фарба наноситься в два шари. Спочатку слід чорне покриття, а потім - склад, що імітує хром.
Висновки
Ще пару десятиліть тому єдиним способом реставрації дисків була їх фарбування автомобільної емаллю. Серед плюсів цього методу можна виділити хіба що бюджетність і простоту. Про те, щоб колеса придбали гарний зовнішній вигляд і надовго такими залишилися, доводилося тільки мріяти. На щастя, сьогодні можливості розширилися і власники авто вже можуть вибирати варіанти фарбування литих дисків. Сучасні барвники не тільки повертають їм колишній вигляд, а й виконують захисну функцію. Безсумнівна перевага деяких з них полягає в можливості застосування в гаражних умовах. При дотриманні технології нанесення, результати виходять вражаючими.