Ваш кошик порожній :(

Підготовка автомобіля до зими проводиться завчасно - восени, до того, як настануть перші морози. Нижче ми розповімо про те, як підготувати авто до холодів і що повинно входити в мінімальний набір як новачка, так і досвідченого автовласника.

Підготовка кузова авто до зими

Перш за все огляньте кузов, чи немає на ньому іржавих плям і ознак корозії. Взимку дороги посипають сіллю, яказгубно позначається на стані авто. Якщо на кузові є навіть незначна подряпина, то до весни вона перетвориться на велику іржаву пляму, яку буде складно усунути.

Якщо при огляді будуть виявлені дефекти, їх потрібно обробити спеціальним олівцем для зафарбовування подряпин. Крім цього, бажано відполірувати кузов захисної поліроллю. Вона запобігає появі іржі і перешкоджає утворенню полою.

Багато автовласників обробляють кузов машини засобом «Рідке скло» або використовують антикорозійне покриття, яке захищає лакофарбові матеріали від появи нових плям іржі.

Як підготувати акумулятор до зими

Якщо акумулятор прослужив більше року, слід відчистити його від забруднень, протерти вологою ганчіркою, очистити клеми і грунтовно зарядити. Особливо якщо авто буде стояти на стоянці.

Після цього встановіть батарею в авто, підключіть клеми і перевірте, чи заряджено за допомогою мультиметра. Для цього прикладіть щупи приладу до контактів запобіжника. Звуковий сигнал говорить про те, що неполадки відсутні, мовчання - вірний знак того, що потрібна заміна запобіжника.

Важливо! Якщо акумулятор заряджається погано, а щільність електроліту менше, ніж 1,27 г / куб. см, варто замінити АКБ. Взимку показники знизяться ще більше, а це загрожує тим, що машина може застрягти на морозі в будь-який момент. Перевірити показники щільності можна спеціальним приладом - денсиметром.

Ппідготовка двигуна

Для легкого запуску двигуна багато автовласників готуються грунтовно і встановлюють спеціальні передпускові підігрівачі, що вбудовуються в систему охолодження. Прилади діляться на два види:

  • електричні - здатні підігрівати антифриз до потрібної температури, але тільки після підключення приладу до електромережі;
  • автономні - призначені для підтримки високої температури охолоджуючої рідини, а при необхідності додають її в систему охолодження двигуна.

Крім цього, бажано промити форсунки і очистити паливний бак від відкладень. Якщо авто карбюраторне, то потрібно виконати його очищення.

Заміна мастила

Щоб двигун працював справно, залите мастило повинно відповідати сезонності. Літній саме по собі густе, а в морози воно стає більш в'язке, що перешкоджає нормальній роботі деталей. Саме тому в холодну пору року потрібно заливати зимовий або всесезонне мастило. За правилами заміна автомастила проводиться два рази на рік - навесні і восени.

Зимові види масла випускаються з маркуванням SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W або 25W. Літні - SAE 20, 30, 40, 50, 60. Ці показники визначають в'язкість. Наприклад, 10W загусає при температурі -10 ° С, а 15W при -15 ° С. Влітку найчастіше використовують масло з маркуванням SAE 30 або 40.

Міняємо воду на антифриз

Для початку перевірте рівень води в бачку омивача лобового скла. Якщо рідини менше, ніж передбачалося, долийте антифриз, а краще повністю замініть їм воду. Якщо буде проводитися заміна, слід промити систему охолодження спеціальними засобами. Вони продаються в будь-якому автомагазині. Якщо залишити воду, то при низьких температурах вона замерзне і помити забруднене скло не вийде.

Забезпечте хорошу видимість

Справна і чиста оптика - запорука гарної видимості на дорозі. Також величезну роль грають скла і двірники. Щоб пересуватися на своєму авто безпечно, прочитайте, як правильно провести підготовку.

Лобове скло

У зимовий час лобове скло піддається сильних перепадів температур, тому навіть маленький скол в найнесподіваніший момент може перетворитися у велику тріщину. Це дуже небезпечно і нерідко призводить до аварійної ситуації. Щоб такого не сталося, зверніться в автосервіс, де майстри усунуть дефект. Крім цього, потрібно ретельно відмити скло як зсередини, так і зовні. Краще це робити в темний час доби поблизу об'єктів з освітленням. При сонячній погоді скло здається чистим, а вночі в світлі зустрічних фар воно зазвичай стає каламутним.

Важливо! Мити краще спеціальними очисниками для автомобільного скла. Вони якісно видаляють жирну плівку і інші забруднення. Звичайна вода з завданням не впорається, а перемивати скло на морозі - процес не з приємних.

Фари

Перевірте, чи всі фари справні. Якщо є непрацюючі лампочки, обов'язково замініть їх. Після цього всі ліхтарі потрібно відрегулювати. Це можна зробити в будь-якому автосервісі, де є обладнання для контролю світлового пучка. Якщо на поверхні фар є подряпини, усуньте їх за допомогою спеціальних автозасобів - полірувальної пасти або поліролі в балончику.

Зовнішні та внутрішні дзеркала

Всі дзеркала потрібно як слід відмити і відрегулювати. Якщо вони оснащені світловими елементами, перевірте їх і замініть несправні деталі на нові.

Двірники

Якщо після роботи двірників на склі залишаються розводи, смуги води або забруднення, найімовірніше, гумки прийшли в непридатність. У такому випадку потрібно замінити склоочисники, які діляться на 4 види - каркасні, безкаркасні, гібридні і зимові. Останні призначені як раз для зими. Вони виконані з пластичних морозостійких матеріалів і добре прибирають сніг.

Мастило дверних ущільнювачів і замків

Щоб при мінусовій температурі ущільнювачі не потріскається і не порвалися, їх обробляють силіконовою спрей-змазкою. Засіб підвищує морозостійкість і еластичність ущільнювачів, а також запобігає їх примерзання до кузова машини.

Не забудьте змастити замки дверей, багажника, капота і обов'язково личинку центрального замка.

Антикорозійна обробка днища авто

Уважно огляньте днище авто. Ідеально, коли є свій гараж з оглядовою ямою. Якщо під час перевірки виявилися іржаві плями або корозія, дефекти потрібно обробити. Найчастіше автовласники застосовують бітумну мастику або антикор — антикорозійний засіб для днища і підкрилок. Перш ніж починати обробку, потрібно прочитати правила використання антикору  і як слід відмити все днище, а не тільки області навколо іржавих плям.

Перовірка амортизаторів

При підготовці ходової частини насамперед перевіряються амортизатори. Найчастіше вони виходять з ладу поступово, тому автовласник зауважує серйозну поломку вже по факту. Щоб цього не сталося, проведіть ретельну діагностику. Це можна зробити самостійно. Також проводяться:

  • Візуальний огляд - про поломки можуть говорити сліди корозії і патьоки мастила на штоку.
  • Розгойдування авто - після натискання із зусиллям на передню і задню частину в районі колеса машина повинна плавно повертатися у вихідне положення. Ривки і хрускіт говорять про поломку.
  • Діагностика під час експлуатації - якщо при пересуванні авто сильно розгойдується з боку в бік, погано реагує на повороти керма і чуються стуки на нерівній дорозі, слід задуматися про звернення в автосервіс.

Якщо амортизатор потік і є перераховані вище дефекти, машина поїздить якийсь час, але, по-перше, це небезпечно, по-друге, ви в будь-який час можете застрягти на морозі. Краще не ризикувати і своєчасно усувати поломки.

Заміна гуми

Залежно від кліматичних умов регіону гума змінюється в жовтні-листопаді. Для українських доріг підходять шини з літерним позначенням «М+S», «MS» або «M&S». Гума з шипами хороша для тих, хто часто їздить за місто по обмерзлих дорогах. Нешиповані шини забезпечують хороше зчеплення з мокрим асфальтом.

Перевірка гальмівної системи

Для початку перевірте гальмівну рідину в бачку. Якщо її менше норми, долийте. Якщо рідина не змінювалася більше півроку, слід провести заміну. Також зверніть увагу на цілісність гальмівних шлангів. Після цього перевірте працездатність гальмівних колодок. Якщо під час гальмування присутній скрегіт, глухий шум або вібрація, а машину тягне в бік, варто звернутися в автосервіс.

Ще один етап - перевірка герметичності гальмівної системи. Для цього натисніть кілька разів на педаль гальма. При справності механізмів ви відчуєте опір, яке наростає з кожним натисканням. Якщо воно не змінюється або падає, це вірний сигнал того, що є проблеми з герметичністю.

Важливо! При перевірці гальмівної рідини зверніть увагу на її колір і запах. У нормі вона жовта, темно-коричнева, червона або рожева (в залежності від класу) і пахне спиртом. Чорний колір і запах гару говорять про те, що рідина потрібно міняти.

Перевіряємо фільтри і опалення

Перед настанням сезону холодів обов'язково перевірте опалення. Для цього включіть пічку і подивіться, наскільки правильно вона працює.

Проблема з поганим прогріванням може бути через повітряної пробки в системі охолодження двигуна або, наприклад, через несправність заслінок.

Якщо повітря гарячий, але потік слабкий, потрібно перевірити повітряні фільтри. Взагалі, їх рекомендовано міняти кожні 10 тис. км., а якщо ви часто їздите по курних місцевостям, то кожні 8 тис. км.

Зношеність фільтрів визначається за кількома параметрами:

  • зниження потоку повітря з дефлекторів обдування;
  • збої в роботі грубки;
  • запах вихлопних газів всередині салону;
  • швидке запотівання скла в холодну пору року;
  • попадання в салон пилу з потоком повітря при включенні системи вентиляції.

Якщо відзначається хоч один з перерахованих дефектів, варто задуматися про зміну фільтра.

Перевірка патрубків і ременів

Патрубки можна перевірити самостійно на холодному двигуні. Щоб виявити приховані дефекти, відкрийте капот і затисніть шланг пальцями в місці його з'єднання. Коли патрубок жорсткий, це хороший знак. Якщо ж він став м'яким і не повертається у вихідне положення після разжатия пальців, перевірте його більш ретельно:

  • подивіться, чи немає тріщин, сильних згинів і зносу в місцях з'єднання;
  • проведіть долонею по всій довжині шланга - шорсткості можуть говорити про пошкодження шланга хімічними речовинами.

Не варто намагатися лагодити шланги за допомогою ізоляційної стрічки, скотча або клею. Їх краще відразу міняти на нові.

Перевірка ременів проводиться візуально. Їх оглядають з метою виключення тріщин, сильного зносу, розшаровування і відколів. Найчастіше ремінь зношується з боків, що призводить до його надмірної гладкості зсередини, прослизанню під час роботи авто, а потім і до обриву.

Перевіряємо форсунки омивача лобового скла

Сопла форсунок дуже часто забиваються пилом, солями і іншими відкладеннями. Це призводить до звуження сопла, а згодом формуванню пробки. Усунути забруднення можна за допомогою звичайної голки, тільки слід робити це обережно. Після цього включіть омивач на кілька секунд і перевірте рівень напору. Якщо він як і раніше слабкий, повторіть процедуру кілька разів - до тих пір, поки натиск струменя не прийде в норму.

Мийка авто

Мити авто на вулиці при морозі небажано, тому краще це зробити до настання перших холодів. Щоб виконати якісну мийку, зверніться в спеціалізований сервіс. Там за допомогою спецустановок видалять глибокі хімічні забруднення і продам всі щілини, замки, дверні ручки. Якщо цього не зробити, на морозі бруд затвердіє, що призведе до поломки механізмів.

Підкрилки та бризковики

Якщо на авто немає підкрилок і бризковиків, краще їх встановити. Це вирішить проблему з надмірним забрудненням кузова, особливо якщо машина з переднім приводом.

Перевірка свічок

Найпростіший метод перевірки - почергове зняття проводів зі свічок при заведеному двигуні. При цьому потрібно уважно прислухатися до звуків. Якщо після зняття дроти звук двигуна не змінюється, значить, свічка прийшла в непридатність і вимагає заміни.

Готуємо «дизель» до зими

Підготовка дизельного автомобіля до зими проводиться за тим же алгоритмом, тільки тут ще потрібно перевірка компресії в циліндрах. Особливо це стосується машин, у яких пробіг більше 100 тис. км. Щоб виміряти компресіюв дизельному двигуні, використовують спеціальний прилад - компресометр. Норма - якщо він показав рівень не нижче 22 кг / см². Нижчі показники можуть говорити про знос гільзи циліндрів і поршневих кілець.

Обов'язковий зимовий набір автомобіліста

Крім діагностики авто, слід подбати і про збір обов'язкового набору. У нього входять:

  • лопата - якщо доведеться відкопувати застрягла в снігу машину;
  • трос для буксирування - краще еластичний, здатний розтягуватися при навантаженні;
  • щітка і скребок - щоб відчищати сніг з автомобіля;
  • дроти для «прикурювання» - в разі якщо сяде акумулятор і його доведеться заводити за допомогою іншої машини;
  • рукавички - на випадок, якщо доведеться штовхати авто;
  • запасне колесо;
  • моторне масло для доливання.

Крім цього, не зайвою буде і силіконова змазка WD-40 або спеціальний засіб для розморожування замків.

Корисні поради

Щоб машина не підвела в самий невідповідний момент, ознайомтеся з корисними рекомендаціями фахівців:

  • Не варто їздити з напівпорожнім баком. При мінусовій температурі через перепади температури на стінках бензобака утворюється конденсат. Далі вода спускається на дно, потрапляє в бензонасос, а потім і в систему харчування, виводячи її з ладу.
  • Не застосовуйте в бачок склоомивача горілку. Через низький відсоток спирту, вона малоефективна і не видаляє жирну плівку зі скла.
  • Слідкуйте за станом гуми. Щоб зчеплення гуми з засніженій або крижаній дорогий був гарний, стежте за ступенем зносу шин. Висота протектора повинна бути більше 6 мм.
  • Обов'язково встановіть гальмівну систему. Перед настанням морозів обов'язково відрегулюйте гальмівну систему і замініть рідину, якщо їй більше 1,5-2 років.

Не нехтуйте порадами, бо неправильна підготовка автомобіля до зимової експлуатації небезпечна як для життя водіїв і пасажирів, так і пішоходів.

Як підготувати авто до зими новачкові?

Деякі види діагностики та способи усунення неполадок доступні не тільки автомобілістам зі стажем, але і новачкам. Наприклад, заміна рідини для очищення скла або мастило ущільнювачів і замків. Якщо мова про гальмівну систему або ходову частину, краще звернутися в автосервіс. Бувають дефекти, які новачок може і не помітити, тому професійний огляд досвідченими майстрами-це не розкіш, а необхідність.

Рекомендуемые статьи

Категорії